I dagens digitale verden er det afgørende at holde forbindelsen med dine kunder og kundeemner for at udnytte nye markeder og udvide din virksomhed. Statistikker viser, at cirka 4,57 milliarder mennesker på verdensplan er aktive internetbrugere, hvilket udgør 59% af den globale befolkning. Inden for dette online-fællesskab udfører 53 % research, før de forbinder med et brand for at sikre, at de træffer den rigtige beslutning.
Så her er de mest essentielle og velkendte grundstatistikker på webstedet, såsom trafikstatistik. Kombiner disse fakta med dine nøglemålinger, og du vil se en stigning i trafikken uden at interviewe hver enkelt bruger.
Webstedstrafikstatistikker
Som forklaret af Search Engine Journal, når afvisningsprocenten (også kaldet bounce-rate) er mellem 26% og 40%, er du formentlig på den gode side.
Publicering af 16 blogindlæg om måneden i stedet for 4 eller mindre gør, at virksomhedens hjemmesider får 3,5 gange flere besøg.
1/3 af folk har en tendens til at foretage et køb, som de ikke havde planlagt, efter at de har modtaget personligt indhold.
Website design statistik
Procentdelen af troværdighed for en professionel hjemmeside, der er afhængigt af design, er 75 %.
Hvis indholdet eller layoutet på et websted er uattraktivt, vil 38% af folk stoppe med at interagere med det.
Internetbrugere bruger i gennemsnit 5,94 sekunder på at se på et websteds hovedbillede.
88 % af onlineindholds-forbrugere har en tendens til at besøge et websted igen efter at have haft en dårlig oplevelse.
77 % af konti for brugeraktivitet mener, at dårlig UX er en svaghed for deres potentielle kunder.
79 % af eksterne brugere angiver, at de ikke ville engagere sig i indhold, der ikke indlæses hurtigt nok eller vises godt på deres enhed.
Hjemmeside browser statistik
I 2020 var Google Chrome den mest populære søgemaskine med 69,31 % af al browserbrug, efterfulgt af Microsoft Edge med 8,12 %, derefter Firefox med 7,38 %, Internet Explorer med 5,05 % og Safari med 3,74 %.
Hvad angår desktop pc browserens markedsandel, er Google Chrome førende med 65,96 %, efterfulgt af Safari med 10,43 %, Firefox med 8,39 %, Edge med 7,43 % og Opera med 2,59 %.
På mobile enheder er Google Chrome – igen – den mest brugte browser med en procentdel på 67,76, efterfulgt af Safari med 16,20 og Samsung Browser med 2,46.
Mobil hjemmeside statistik
Mobile enheder er nemmere at bære rundt på, normalt mere tilgængelige og hurtigere at finde eller oplade. Det er derfor, det meste af den daglige trafik foregår på mobile enheder. Så at have et godt mobildesign til din hjemmeside er blevet mere afgørende siden 2017, og mobil er blevet trappen til behagelige online trafikmålinger.
Procentdelen af brugere, der med stor sandsynlighed vender tilbage til en virksomheds hjemmeside, hvis det er mobilvenligt, er 74 %.
Ifølge Google Traffic Report vil 61 % af brugerne ikke vende tilbage til et websted, hvis de havde problemer med at få adgang til det på mobilen, og 40 % af dem ville i stedet skifte til en konkurrent.
Sammenlignet med desktop-konverteringsrater er smartphones konverteringsrater 64% højere.
Blandt brugere, der søger efter en restaurant hjemmeside på mobilen, ringer eller går 88 % til det pågældende spisested inden for 24 timer.
Hvor stor en procentdel af besøgende værdsætter personligt indhold?
34 % af folk, hvilket betyder, at 1 ud af 3 personer angiver, at de sandsynligvis vil foretage et uplanlagt køb efter at have modtaget et personligt indhold.