
Hvis du går og leder efter en god psykolog i København, så kan det være en meget stor jungle at finde rundt i. Udvalget er meget bredt og psykologer i København er der rigtig mange af. Det er derfor vigtigt, at hvis du skal finde en psykolog København, at du overvejer den personlige kontakt med ham eller hun. Det er nemlig det vigtigste, at man føler sig tryg, når man går til psykolog. Klik her for at læse mere om en god psykolog i hovedstaden.
Hvad kan man egentlig bruge en psykolog i København til?
Det mest klassiske at søge hjælp til hos en psykolog i København er problemer som stress, depression og angst. Der er rigtig mange mennesker i Danmark, som har problemer med disse emner i deres egen hverdag. Men man kan også få hjælp til andre problemer og psykisk mistrivsel, som man ikke lige kan putte i en bestemt kasse. Det er ikke nødvendigt, at man kender til sine egne problemer inden, at man vælger at kontakte en psykolog. Her vil man kunne få den hjælp man har brug for, samtidig med at psykologen finder ud af, hvad der skal til for at hjælpe lige præcis dig, og hvad du har af specifikke problemer.
Er det individuelt eller gruppeterapi?
Man behøver som sagt ikke vide, om man har en bestemt diagnose eller psykisk sygdom, hvis man vælger at gå til psykolog. Det kan være alle slags mennesker, som desværre kan løbe ind i nogle problemer, som man ikke kan komme af med selv. Det vil derfor være en fordel for mange mennesker at have et individuelt forløb, hvor man udelukkende har fokus på sig selv og sine egne problemer. På den måde kan man meget nemmere hjælpe sig selv og sørge for, at man har det godt efter sit forløb hos en psykolog i København.
ISTDP-metoden
En af de forskellige metoder, som man ville kunne opleve hos en psykolog, er ISTDP-metoden. Denne metode er blevet mere og mere populær i Danmark over de seneste par år. Det er den, fordi den har vist rigtig gode og solide resultater, hvilket har medført, at en hel del psykologer vælger at efteruddanne sig i den og derfor bruge den i praksis. Metoden er med til at sikre, at man bruger så meget som muligt af samtaletiden på at løse problemerne.